Rekenproblemen en dyscalculie


1726253517-^upload^-dyslexie-sept-2016-^^-.pdf

De scholen in Almere staan allemaal op hun eigen wijze en vanuit hun eigen achtergrond

voor de doelstellingen alle leerlingen goed rekenonderwijs te bieden. Binnen dit kader kan Passend Onderwijs Almere een analyse op scholen uitvoeren waarmee de onderwijskwaliteit ten aanzien van (ernstige) rekenproblemen tegen het licht wordt gehouden. Dit kan ontwikkelpunten opleveren waarmee scholen hun basisondersteuning met betrekking tot het rekenonderwijs kunnen verbeteren of aanscherpen. Bij het ontwikkelprogramma van Passend Onderwijs Almere wordt het protocol Ernstige Reken- en Wiskundeproblemen en Dyscalculie ontwikkeld door De Nederlandse Vereniging voor de Ontwikkeling van het Reken-WiskundeOnderwijs (NVORWO) als uitgangspunt genomen. In dit document wordt de werkwijze van Passend Onderwijs Almere beschreven om een analyse te maken van het rekenonderwijs op de school met als uiteindelijke doel: Een kwalitatief goede basisondersteuning bieden voor kinderen met (ernstige) rekenproblemen en Dyscalculie. Centraal staat hierbij het handelen van de leerkracht, met

name ten aanzien van de instructiekwaliteit.
Rekenproblemen en dyscalculie


Informatie

Titel
Rekenproblemen en dyscalculie
Soort informatie
Korte omschrijving
21ste eeuwse vaardigheden + PO
Doelen VO
Doelgroep
Hoogbegaafdheid
Informatie



Bijlagen